17 november 2011

17 november 2011 - Falmouth, Verenigd Koninkrijk

Met de zon in de rug naar school gereden. Met enkele collega’s gepraat. Daarna een les bijgewoond (10.15-12.30) bij een 2e jaars groep studenten Animal behaviour. Eerste deel van de les ging over hulpmiddelen bij het trainen van honden. De studenten moesten eerst voorbeelden noemen, daarna filmpjes met verschillende hulpmiddelen. De studenten moesten op een formulier schrijven welk hulpmiddel en waarom het gebruikt wordt en andere situaties waarin het gebruikt kan worden.

Het 2e deel van de les waren presentaties over evolutie en aan de hand van 1 diersoort moesten de studenten de evolutie van het gekozen dier beschrijven. Ik heb de opdracht en de beoordeling meegekregen.

In de pauze gesproken met een collega die een jaar of 15 geleden voor langere tijd in Nederland was om te studeren. Hij vindt het schitterend om zo af en toe even Nederlands te praten.

Vanmiddag was het bibberen. Een presentatie geven over diversiteit in Nederland. Welk onderwerp praat je dan over? Daar had ik gisteren natuurlijk al over gedacht en een Powerpoint gemaakt. Snel iets over veranderingen in de Nederlandse samenleving. Daarna iets over diversiteit in de groene sector. En als belangrijkste natuurlijk de diversiteit aan opleidingen in Velp en Apeldoorn.

Docenten en studenten waren natuurlijk vooral in het laatste onderwerp geïnteresseerd. Veel vragen over de opleidingen, kosten voor de student en nieuwsgierig naar mogelijkheden om eens in Nederland te komen kijken. Na afloop kwamen een paar studenten bij me met de vraag of ze mijn e-mail adres mochten hebben voor als ze verder vragen hadden. Ik heb ze toen verteld dat ik nog 4 weken in de buurt ben en ze altijd bij me kunnen komen met vragen. Ik heb deze studenten gevraagd of ik een keer een gesprek kon hebben met ze over de hun school.

Nog geen internet toegang op de school. Gelukkig wel op mijn slaapplek.

Morgen de belevenissen van die dag. Nu nog even foto’s verkleinen en uploaden, dan heb ik avond.

Tot morgen maar weer.