16 november 2011

17 november 2011 - Newquay, Verenigd Koninkrijk

Naar school gereden en begonnen met een les communicatie. De studenten (3e jaars) moeten een presentatie maken voor Science Week (March 2012). Het onderwerp is the Wereld in Beweging. Er werd gesproken over welk onderwerp de studenten zouden kiezen. Welk soort presentatie mogelijk is. Dit alles weer in samenwerking met de dierentuin. Er werden voorbeelden getoond van vorige jaren.

Daarna een presentatie gehad over biodiversity door iemand van het Eden Project. Studenten werden betrokken bij de presentatie. Eerst een uitleg over wat is nu de definitie is van diversiteit.. Wat doen we met onze aarde, hoeveel producten gebruiken we nog. Daarna een discussie over wat je kunt doen om aan de wereld te denken.

’s Middags les gevolgd over het herkennen van dieren aan de hand van een beschrijving nav van foto’s. Daarna moetsen de studenten aan de hand van foto’s  een herkenningsprofiel maken van een een aantal dieren, koala, funnelweb spider, orka, chimp.

Nog geen internet op school voor mij. Rules and regulations. Nog net geen  bewijs van goed gedrag nodig of paspoort inleveren. Naar 'huis' gereden en na het eten aan het werk over mijn presentatie voor morgen